تشخیص-عددهای-زیر-بطری-آب-معدنی

نحوه تشخیص کیفیت بطری آب معدنی با عددهای زیر بطری

کیفیت بطری آب معدنی به چه نکاتی وابسته است ؟ هنگام خرید یک بطری آب معدنی، باید به نکات مهمی توجه نمود. در زیر بطری های آب معدنی، اعدادی درج شده اند که نمایش دهنده کیفیت آب در بطری ها خواهند بود. توجه به این اعداد، خریداران را با کیفیت آبِ در بطری آشنا خواهد نمود.

پیش از خرید آب معدنی با هر برند و هر یک از نام های تجاری، توجه به اعداد و کد های درج شده در زیر بطری الزامی است. موضوع مهمی که پس از بررسی کدها احساس خواهد شد، به دست آوردن اطلاعاتی جامع و کامل در خصوص کیفیت و نوع بطری برای خریداران است.

جایگزین شدن مصرف آب معدنی در مقابل آب های شهری امروزه بسیار رایج گردیده است. این جایگزینی تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت و قطعا می توان از آن به عنوان یک گام در حوزه سلامت مصرف کننده یاد کرد.

پیش از اشاره کامل به اعداد و کد های بطری آب معدنی، بهتر است بدانیم که مصرف بیش از یک بار هر نوع بطری و قوطی آب معدنی و آب میوه، به صورت مستقیم در سلامت مصرف کننده اختلال ایجاد خواهد کرد. در صورتی که به دنبال راه اندازی خط تولید آب معدنی با ما تماس بگیرید تا مشاورین ما اطلاعات لازم را به شما بدهند.

شرکت دانش بنیان برزین صنعت در ایران به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه طراحی و تولید دستگاه های تمام اتوماتیک و همچنین بطری پت در حوزه آب معدنی شناخته می شود. با خرید دستگاه آب معدنی با کیفت عالی می توانید حتی از کیفیت بطری آب معدنی مطمعن تر شوید.

قبل از مصرف آب معدنی به کد زیر بطری توجه کنید

اعداد و کد های درج شده که بین 1 تا 7 می باشند، تمامی اطلاعات لازم برای مصرف کننده را به سادگی در اختیار آنان قرار خواهند داد. از طرفی دیگر با در نظر گرفتن این کد، می توان از مصرف هر نوع نوشیدنی سمی و خطرناک پرهیز نمود.

بررسی کیفیت بطری آب معدنی با توجه به کد های درج شده در زیر بطری به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر خواهد بود. کد های درج شده در بخش مثلثی بطری، بیانگر قابل تجزیه یا غیر قابل تجزیه بودن آب معدنی خواهند بود.

کد های معرف کیفیت بطری آب معدنی

در ادامه به بررسی هر یک از کد های درج شده در بخش مثلثی بطری می پردازیم:

✔️ کد 1 نمایش دهنده ترکیب پلی اتیلن ترفتالات در بطری می باشد. این ترکیب همواره در بخش طراحی و ساخت انواع بطری های دهان شویه، سس، انواع آب میوه و روغن مورد استفاده قرار می گیرد.

✔️ کد 2 معرف ترکیبات پلی اتیلن سنگین است. این ترکیبات به منظور ساخت انواع بطری های روغن، شیر، محلول های سفید کننده و ضدعفونی کننده، شوینده های بهداشتی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

✔️ کد 3 که نشان دهنده استفاده از ترکیب پلی وینیل کلراید در ساخت بطری است، به عنوان علامت هشدار و خطر نیز مورد توجه قرار می گیرد. این ترکیب برای تولید انواع شامپو، محلول ها و ترکیبات ضدعفونی کننده و شیشه پاک کن ها کاربرد خواهد داشت.

✔️ کد 4 ترکیب پلی اتیلن سبک را نمایش می دهد. این ترکیب از جمله ترکیبات بی خطر شناخته می شود. تولید انواع محصولات پلاستیکی انعطاف پذیر با این ترکیب از جمله انواع بطری های قابل فشرده شدن، از جمله کاربرد های آن به شمار می رود.

✔️ کد 5 مربوط به ترکیب پلی پروپیلن است. این ترکیب از جمله ترکیبات بسیار بی خطر شناخته شده و استفاده از آن عموما برای تولید انواع بطری های غلیظ از جمله بطری ها و قوطی های ماست و رب مشاهده می گردد.

✔️ کد 6 معرف یک ترکیب سمی با نام پلی استایرن است. این ترکیب در مجاورت با مواد داغ واکنش نشان خواهد داد و عموما نباید آن را دست کم گرفت. بطری ها و بسته بندی های حاوی قرص، شانه های تخم مرغ و بسته بندی های مرغ و گوشت با استفاده از این ترکیب تولید می گردند.

✔️ کد 7 که یک ترکیب از نوعی پلاستیک می باشد، برای تولید بطری های ده لیتری و بیست لیتری آب مورد استفاده قرار می گیرد. این پلاستیک ها می توانند به نوعی بر سیستم هورمونی بدن اثرگذار باشند.

عوامل موثر بر کیفیت بطری آب معدنی

✔️ کیفیت آب یکی از مهم ترین نکاتی است که در هر شرایطی مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. گاهی می توان شاهد یک آبِ باکیفیت و گوارا در بطری بی کیفیت و نامناسب بود. این ترکیب قطعا برای هیچ مصرف کننده ای خوشایند نخواهند بود.

✔️ تنوع بطری های آب معدنی تنها با در نظر داشتن کد ها و معرف های کیفیتی آن ها دسته بندی می گردد. این تنوع می تواند کامل ترین تعریف را برای مصرف کننده به ارمغان آورد. تعریفی از کیفیت و باید و نباید های مصرف آب که اطلاع از آن الزامی است.

✔️ آبِ بطری شده در صورت از دست ندادن املاح و کیفیت اصلی، یکی از بهترین گزینه ها برای گروه های سنی مختلف به شمار می رود. شرکت دانش بنیان برزین صنعت کوشا که اولین طراح و سازنده دستگاه تمام اتومات بادکن پت به منظور حفظ کیفیت بطری آب معدنی، بهترین متد های روز جهان را در پیش گرفته است.

ویژگی های آب معدنی طبیعی چیست ؟

✔️ آب معدنی خوب برخلاف انواع آب معدنی های معمولی از ویژگی های خاصی برخوردار است. اما پیش از اشاره به این ویژگی های مهم، باید به این نکته توجه نمود که مدت زمان نگهداری آب معدنی بیش از یک الی دو ماه نیست.

✔️ با عبور از این بازه زمانی، برخی فعل و انفعالات در بطری به واسطه شرایط جوی به وجود می آید که تاثیرات خوشایندی را بر سلامت مصرف کننده به دنبال نخواهد داشت. ماندگاری آّب معدنی البته تنها به فاکتور کیفیت آن وابسته است.

✔️ کیفیت بطری آب معدنی از جمله فاکتور های مهمی است که می تواند طول عمر نگهداری از آّب معدنی را مشخص نماید.

 

از مهم ترین ویژگی های آّب معدنی سالم و طبیعی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

✔️  رفع خستگی

✔️ جبران کمبود املاح در بدن

✔️ ایجاد حس طراوت در بدن

✔️ محرکی برای داشتن پوستی شفاف و سالم

✔️ داشتن نشان سلامت و استاندارد

✔️ دارا بودن نشان تایید وزارت بهداشت

شرکت دانش بنیان برزین صنعت کوشا در ایران به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه طراحی و تولید دستگاه های تمام اتوماتیک در حوزه آب معدنی و دستگاه باد کن پت شناخته می شود.

4.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.