معرفی دستگاه تولید بطری پلاستیکی

اگر امروزه به اطراف خود نگاه کنید مصرف بطری های پلاستیکی به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل کارآفرینان با ایجاد خط تولید بطری پلاستیکی به فکر تجارت در این زمینه افتاده اند. بطری های پلاستیکی با قیمت کمتر جایگزین شیشه ها در بسته بندی نوشیدنی ها شده اند و به همین علت  کسب و کار فراوانی را ایجاد کرده اند.

 بطری پلاستیکی

بطری های پلاستیکی دو دسته هستند:

  • 1-پلی اتیلن
  • 2-پت

بطری های پلی اتیلن بیشتر برای صنعت بسته بندی آب معدنی و  شیمیایی  مورد استفاده قرار می گیرند و پت که در کل به بطری های نوشابه ،دوغ،آب معدنی و اکثر نوشیدنی ها گفته می شود.

آیا تا کنون به اطراف خود نگاه کرده اید که روزانه چه مقدار بطری آب معدنی،نوشابه،دوغ و این قبیل نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند.میزان آشنایی شما با خط تولید بطری پلاستیکی در چه اندازه است.

تا کنون به این فکر کرده اید که راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی چه اندازه برای شما سود مند است.ایجاد یک کارخانه تولید بطری پلاستیکی چه دردسرهایی دارد. با گستردگی میزان مصرف بطری های پلاستیکی توسط مردم کارآفرینان به این فکر افتادند که با راه اندازی خط تولید بطری های پلاستیکی سرمایه گذاری و تجارت بزرگی انجام دهند.

به همین منظور اکنون تولید بطری ها پلاستیکی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است و بازار فروش دستگاه تولید بطری پلاستیکی رونق فراوانی گرفته است.در این بین اگر دقت کرده باشید نوشابه ها و آب معدنی بیشترین مصرف را در بین بقیه نوشیدنی ها دارند و امروزه تقریبا شیشه را از بسته بندی خود حذف کرده اند.تفاوت تولید بطری های پلاستیکی نوشابه با آب معدنی در درب آنها می باشد.درب نوشابه ها دارای گاز بند نیز می باشند.

دستگاه تولید بطری پلاستیکی

بطری هایی که امروز شما مشاهده می کنید به پت مشهور هستند.در یک دستگاه بطری سازی پلاستیکی این بطری ها به وسیله یک فناوری به نام بادکن ساخته می شوند.

3 نوع دستگاه ساخت پت وجود دارد که عبارتند از دستی،نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک. دستگاه ساخت بطری پلاستیکی از 3 قسمت تشکیل شده است.کوره جهت گرم کردن پریفرم،قسمت بادکن و کمپرسور هوا. همچنین برای نصب لیبل روی بطری‌ها از دستگاه لیبل زن بطری استفاده می‌شود.

یک نوع دیگر از دستگاه ها که اغلب بطری های مواد شوینده را تولید می کنند دستگاه پلاستیک بادی نام دارد.اما باید دانست قیمت دستگاه تولید بطری های پلاستیکی بسیار بیشتر از این دستگاه و دستگاه تولید بطری پلی اتیلن است.

برای مثال چنانچه شما می خواهید خط تولید بطری پلاستیکی نوشابه راه اندازی کنید ابتدا با دستگاه تزریق تولید پریفرم شما با توجه به اندازه مختلف بطری های نوشابه نیاز به قالب های مختلف دارید.

سپس با دستگاه تزریق پلاستیک که قطعات کوچکتر را تولید تولید می کند درب بطری را خواهید ساخت.سپس با دستگاه بادکن پریفرم که یک دستگاه ضروری برای تولید بطری پلاستیکی نوشابه است ، مواد را با حرارت زیاد گرم کرده و شکل می دهد. در انتها با استفاده از قالب ها با سایز های مختلف ، بطری ها را در اندازه های گوناگون تولید می کند.

بررسی خط تولید بطری پلاستیکی

همانطور که گفته شد به طور کلی به تمام بطری های آب های معدنی،نوشابه دوغ ونوشیدنی های گازدار دیگر پت گفته می شود.این بطری در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.حال ببینیم راه اندازی خط تولید بطری پلاستیکی چگونه است.

برای راه اندازی خط تولید بطری های پلاستیکی و خط تولید آب معدنی شما نیاز به ماشین آلاتی دارید.دستگاه تزریق یا تولید پریفرم،دستگاه باد کن پت و دستگاه تزریق درب بطری.حال به اختصار شیوه کار این 3 دستگاه را توضیح می دهیم.

دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه بادکن پریفرم که وظیفه اش تبدیل پریفرم به بطری می باشد. شیوه ی کار این دستگاه اینگونه است که با بهره گیری از حرارت و پریفرم تولید شده پلاستیک را به بطری تبدیل می کند.

دستگاه تزریق درب نیز با توجه به به ابعاد قالب و تعداد حفره های آن اقدام به ایجاد درب می کند.امروزه با توجه به سودآور بودن این صنعت بسیاری از کارآفرینان تنها از دستگاه تولید درب بطری پلاستیکی استفاده می کنند.

قالب های دستگاه

نکات دیگری را شما باید برای تولید بطری پلاستیکی در نظر بگیرید.برای مثال شما می توانید قالب هایتان را برای تنوع بیشتر افزایش دهید.  شما حتی می توانید با  طرح و نقشه که خودتان به دستگاه می دهید قالبی جدید طراحی کنید.

قیمت دستگاه تولید بطری پلاستیکی

جهت کسب اطلاعات از آخرین قیمت ها با شماره های درج شده ما در سایت تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی نمایند:

سخن پایانی

حال سوال پیش می آید که قیمت دستگاه تولید بطری پلاستیکی چقدر است و دستگاه پرکن اب معدنی و هزینه تولید بطری پلاستیکی چقدر است.مسلما چنانچه شما دنبال ایجاد یک کارخانه تولید بطری های پلاستیکی هستید باید هزینه های ساخت این کارخانه را در نظر بگیرید.

آیا به این فکر کرده اید که اکنون ارزش و قیمت خط تولید بطری پلاستیکی چقدر افزایش یافته است.فقط کافیست شما علاقه به این کار داشته باشید و قدم بعدی بررسی بازار هدف میباشد.

اینکه قبل از آغاز کسب و کارتا بررسی کنید که برای مثال چند دستگاه تولید بطری های پلاستیکی در منطقه شما فعال است امروزه با خودکفایی کشورمان در این صنعت به راحتی می توان این دستگاه را تهیه نمود.ما در شرکت دانش بنیان برزین صنعت به شما این تضمین را می دهیم که همتراز با نمونه های خارجی این خدمات را به شما ارائه کنیم.

اگر علاقه مند به دانستن در خصوص ماشین الات تولید بطری پت هستید کلیک کنید

4.2/5 - (12 امتیاز)

۱ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.