اخذ-مجوز-کارخانه-اب-معدنی

اخذ مجوز کارخانه اب معدنی به چه صورتی است

بسیاری از مشکلات سلامتی از عدم آشامیدن آب سالم سرچشمه می گیرد. آب سالم آبی است که عاری از هرگونه آلودگی باشد. آب معدنی به دلیل طبیعی و با کیفیت بودن، به عنوان آب سالم مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل تولید آب معدنی به یک تجارت پرسود تبدیل شده و افراد زیادی به دنبال گرفتن اخذ مجوز تاسیس کارخانه اب معدنی آن می باشند.

شرایط گرفتن مجوز احداث کارخانه آب معدنی

نیاز به تولید آب معدنی در کشور بسیار احساس می شود، به دلیل اینکه مناطق زیادی هستند که از کمبود آب رنج می برند، برخی افراد هستند که برای سلامت خود به آب سالم نیاز دارند، حتی برخی از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که از آب معدنی استفاده کنند. بنابراین افراد به استفاده از آب معدنی که باید آبی پاک و سالم و با کیفیت باشد روی آورده اند.

آب معدنی از چشمه های طبیعی که از دل کوه ها بیرون می آید استخراج می شود، به همین دلیل تولید آن نیاز به دقت زیادی دارد و افراد زیادی به تولید آن روی آورده و در مناطق مختلف اقدام به احداث کارخانه آب معدنی می کنند.

اما احداث کارخانه و راه اندازی آن کار چندان آسانی نیست و شرایط و قوانین خاص خود را دارد. باید مراحل زیادی را پشت سر گذاشت تا بتوان مجوز کارخانه اب معدنی را از سازمان های مربوطه دریافت کرد.

به دلیل اینکه کارخانه آب معدنی یک کارخانه معمولی نیست و با سلامت انسان سروکار دارد، بنابراین گرفتن مجوز کارخانه اب معدنی استاندارد های خاص خود را دارد، که تمام این استانداردها باید با دقت تمام رعایت شود.

برای دریافت مجوز رسمی برای تاسیس کارخانه اب معدنی باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که شرایط و ضوابط مورد نظر را به دقت رعایت کنید.

مراحل اخذ مجوز آب آشامیدنی

درست است که احداث کارخانه آب معدنی می تواند منفعت زیادی داشته باشد، اما احداث آن کار آسانی نیست و باید قدم به قدم و با دقت زیاد مراحل اخذ مجوز را طی کنید و همه ی موارد را در نظر بگیرید و قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را کسب کنید، آگاه باشید که چگونه مجوز کارخانه اب معدنی به علاقه مندان به این صنعت داده می شود.

در زیر تعدادی از مراحل گرفتن مجوز کارخانه اب معدنی توضیح داده شده، که رعایت کردن آنها به سرمایه گذاران و علاقه مندانی که قصد راه اندازی خط تولید آب معدنی را دارند، کمک بزرگی خواهد کرد، زیرا آگاهی و اطلاعات شما از دانستن اینکه برای اخذ مجوز آب معدنی چه کاری باید انجام دهید، شرایط اخذ مجوز کارخانه تولید آب معدنی چیست؟ همه ی این ها  بسیار مهم می باشد و روند گرفتن اخذ مجوز کارخانه اب معدنی را سرعت می بخشد. بعد از گذراندن مراحل مجوز می توانید اقدام به خرید دستگاه آب معدنی کنید.

آگاهی از بازار آب معدنی

مانند هر تجارت دیگری، ضروری است که ابتدا بدانید آیا تقاضا برای آب معدنی وجود دارد یا خیر؟ تحقیق کنید و اطلاعات لازم درباره ی این تجارت را جمع آوری کنید. طبق بررسی ها و اطلاعاتی که به دست آورده اید، طرحی را آماده کنید و تجارتی که قرار است شروع کنید را به دقت برنامه ریزی کنید و تمام جوانب آن را در نظر بگیرید، تا بتوانید مجوز کارخانه اب معدنی را   سریع تر دریافت کنید.

هزینه و سرمایه مورد نیاز

در احداث کارخانه آب معدنی مهمترین مساله، برآورد هزینه ها می باشد. زمانی که برنامه ی شما برای احداث این کارخانه قطعی شد، باید تمامی هزینه ها را با دقت محاسبه کنید. هزینه هایی مانند اخذ مجوز کارخانه اب معدنی، زمین مناسب جهت احداث کارخانه، تهیه تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز اعم از دستگاه بادکن پت ، خرید مشعل گازی ، استخدام کارکنان، هزینه ی تولیدات و هزینه آزمایشگاه که از ضروری ترین مکان ها برای بررسی سلامت و کیفیت آب می باشد. اگر هزینه ها به دقت بررسی شود، می توانید سود و زیان کار را بسنجید.

انتخاب محل مناسب جهت احداث کارخانه

انتخاب مکان مناسب برای کارخانه از مهمترین اقدامات برای شروع این تجارت می باشد. کارخانه باید نزدیک به منبع طبیعی آب ( چشمه ها، سفره های زیرزمینی) باشد، که اینکار می تواند هزینه حمل و نقل لوله کشی از منبع به کارخانه را کاهش دهد. محل احداث کارخانه آب معدنی باید دور از هرگونه آلودگی محیطی، انسانی و حیوانی باشد.

انتخاب برند مناسب برای آب معدنی

انتخاب برند یا نام مناسب نیز بسیار حائز اهمیت می باشد و انتخاب آن کار دشواری است. برند آب معدنی باید از لحاظ تلفظ، املا و در ذهن ماندن آسان باشد، حس خوبی به شنونده انتقال دهد، باید با کار و تجارتی که انجام می دهید مرتبط باشد، تکراری نباشد و در نهایت ساده، خاص و خلاقانه باشد، زیرا که در زمان اخذ مجوز کارخانه اب معدنی داشتن برند مناسب از نکات ضروری می باشد

اخذ مجوز از سازمان های مربوطه

بعد از این مراحل مهمترین قدم برای احداث کارخانه آب معدنی گرفتن مجوز تاسیس از سازمان صنعت و معدن و تجارت، سازمان آب منطقه ای و برخی سازمان های دیگر می باشد، پس از صادر شدن مجوز رسمی از این سازمان ها شما اجازه تاسیس کارخانه را خواهید داشت.

پس از راه اندازی و شروع تولید و قبل از ارائه محصول به بازار نیز به اخذ مجوز از سازمان های دیگر مثل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، برای بررسی کیفیت و سلامت آب معدنی تولید شده، نیاز دارید. پس از طی این مرحله شما مجوز کارخانه اب معدنی برای تولید و ارائه ی محصول به بازار را در اختیار دارید و می توانید تجارت خود را آغاز کرده و تولیدات خود را نسبت به تقاضای بازار روز به روز افزایش دهید.

بازاریابی بعد از تولید آب معدنی

پس از اخذ مجوز کارخانه آب معدنی و شروع تولید باید بازار را به دقت مورد بررسی قرار دهید. با توجه به نیاز روز افزون کشور به آب آشامیدنی سالم، نگرانی زیادی نسبت به این موضوع وجود ندارد، اما با این وجود مصرف آب معدنی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر کمتر می باشد.

به دلیل اینکه مردم استفاده از آب شهری مقرون به صرفه را به خرید آب معدنی ترجیح می دهند.استفاده از آب معدنی نیاز به فرهنگ سازی دارد که شما می توانید  با تبلیغات در این زمینه به فرهنگ سازی و جذب مشتری کمک بزرگی کنید، با انجام این فعالیت ها بازار خرید آب معدنی رونق خواهد گرفت.

سخن پایانی در جهت تاسیس کارخانه اب معدنی

شرکت برزین صنعت با داشتن سال‌ها سابقه به عنوان اولین طراح و سازنده دستگاه بادکن پت تمام اتوماتیک در زمینه راه اندازی خط تولید اب آشامیدنی فعالیت می‌کند. این شرکت با در اختیار گذاشتن امکانات ویژه‌ای برای مشتریان خود توانسته محصولات با کیفیتی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. شرکت برزین از دستگاه‌های تمام اتوماتیک اپتیما برای خط تولید و بسته بندی اب معدنی و  اشامیدنی استفاده می‌کند.

4.3/5 - (73 امتیاز)

۳۲ دیدگاه. ترک جدید

  • در مورد تصفیه و پر کردن قوطی و بسته بندی و ازمایش های لازم امکان توضیح بیشتر هستش ؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    مطالب مفیدی اراِئه کردین مطالعه کردم و حتما استفاده خواهم کرد
    با تشکر

    پاسخ
    • سلام
      اگر در این زمینه تجربه ای دارین
      ممنون میشم راهنمایمون کنید

      پاسخ
    • سلام من در الشتر لرستان ملکی دارم داری چهار اینچ آب برق صنعتی آب هم آزمایش شده برای آب معدنی مناسب مناسب هست اگر کسی هست بیاد باهم اینکارو انجام بدیم در ضمن سه هکتار زمین هست با تغیر کاربری صنعتی ۰۹۱۶۶۶۷۶۷۱۶

      پاسخ
  • محمود قناتی
    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷

    لطفا میشه بگین توی شهرستان اراک چجوری میشه مجوز گرفت اگر کسی هست بتونه بگیره هزینش هرچی باشه میدم من. ۰۹۱۸۳۶۷۳۳۰۱ اینم شمارمه زنگ برنین. ممنون

    پاسخ
  • سیدجعفرحسینی
    ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ۲۱:۱۲

    سلام دراستان زنجان ساکنم زمین وچشمه همیشه جاری دراختیاردارم ایامیتوانم شرایط احداث کارخانه راداشته باشم برق نیزاز۱۰۰ متری زمینم عبورکرده درروستای خودم ۰۹۱۰۹۷۱۶۷۱۹ ممنون میشم راهنمایی بفرماییدتشکر

    پاسخ
    • با سلام، لطفا با شماره های درج شده در سایت جهت راهنمایی و مشاوره رایگان تماس حاصل بفرمایید.

      پاسخ
  • حسینی راد
    ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۵۱

    سلام
    من شهرستان پاوه هستم یک چشمه دارم وسط باغ هزارمتری ایا میشه کاری کرد ممنون میشم اگر کسی است کمک کنه ممنون میشم۰۹۱۸۸۸۸۹۱۰۷

    پاسخ
    • با سلام، لطفا با شماره های درج شده در سایت جهت راهنمایی و مشاوره رایگان تماس حاصل بفرمایید.

      پاسخ
  • نادر ابراهیمی
    ۱۳ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۲۵

    سلام وقت بخیر در استان لرستان شهرستان دورود سد مروک هستم چشمه شخصی دارم و هشت هکتار باغ اگه کسی باشه برا احداث شرکت اب معدنی در خدمتم :نادر ابراهیمی ۰۹۱۹۱۰۷۹۵۸۰

    پاسخ
  • با سلام کلا چقد سرمایه لازمه برای تاسیس کارخانه اب معدنی در حد متوسط

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر ، بستگی داره ، این رو لطفا تماس بگیرید با کارشناسان فروش ماکه راهنمایی کنند شما رو

      پاسخ
      • اسماعیل آقامحمدی
        ۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴

        سلام خوبین از چاه عمیق کشاورزی هم میشه مجوز تولید آب معدنی گرفت ممنون میشم راهنمایی کنین ۰۹۱۴۳۱۶۳۶۱۰

        پاسخ
  • سلام
    جهت اخذ مجوز آب آشامیدنی از چاه عمیق کشاورزی چه جور می تونم مجوز بگیرم
    از چه واحد صنعت و معدن باید اقدام کنم اگه راهنمایی کنید ممنونم میشم
    تلفن تماس ۰۹۱۳۶۲۹۸۸۱۵

    پاسخ
  • با سلام.چاه عمیقی دارم که کیفیت اب بالایی دارد.جدار چاه از لوله پلاستیکی استفاده شده و عمق ۲۰۰ متر دارد.ایا میتوانید برای احداث کادخانه اب معدنی کمکی کنید.هزینه اش هر چه باشد تقدیم میکنم.از گرگان هستم
    ۰۹۱۱۲۷۵۲۹۸۹

    پاسخ
  • با سلام لطفاً ، میشه راهنمایی کنید جهت ایجاد کارخانه آب معدنی ورودی آب از چشمه حدوداً ، باید چه مقدار باشد ؟

    پاسخ
  • سلام من در استان خوزستان شوش دانیال سرخه دارای چاه آب معدنی با ۷هکتار زمین هستم آزمایش گرفتن گفتن آب دارای بالاترین کیفیت می‌باشد جهت آب معدنی اگر کسی جهت سرمایه گزاری هست با این شماره تماس بگیره ۰۹۳۷۲۵۶۹۷۷۸

    پاسخ
  • با سلام
    بنده در یاسوج زمینی به مترا۷۰۰۰متر دارم که چشمه ای در زمین واقع شده است و چشمه پروانه و ثبت به نام خودم هست شرایط جغرافیایی چشمه چسپیده به جاده اصلی است اگه کسی میخاد سرمایه گزاری کنه چه برای اب معدنی چ برای گردشگری با شماره من تماس بگیرد۰۹۱۲۸۴۳۴۴۰۸

    پاسخ
  • سلام برای داشتن مجوز کارخانه اب معدنی از کجا باید شروع کرد ؟

    پاسخ
  • بهرام رشیدیان
    ۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۶:۴۸

    با سلام
    دارای جواز تاسیس کارخانه آب معدنی در استان مرکزی شهرستان خمین در ملک شخصی خودم به مساحت ۵ هزار متر با دو رشته قنات اختصاصی هستم و خواستار مشارکت برای احداث هستم .

    پاسخ
  • مبین عباسی
    ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۵:۲۰

    سلام ببخشید الان اگه من مجوز بسته بندی ۴۰۰۰ هزار بطری در ساعت رو بگیرم بعدا میتونم افزایش بدم مثلاً ۲۰.۰۰۰ بطری در ساعت ؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • برزین صنعت
      ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ۰۶:۲۴

      سلام
      حجم تولید شما بستگی به دستگاه های موجود (تیراژ)و منابع موجود دارد.در غیر اینصورت مشکلی برای افزایش تولید نخواهید داشت و با طی کردن مراحل اداری قابل حل است.

      پاسخ
  • سلام من چاه کشاورزی دارم آیا مجوز خط تولید آب معدنی میدهند کسی هست راهنمای کند از استان لرستان نوراباد خاوه جنوبی تاج امیر ۰۹۱۶۰۸۱۲۸۰۶ ممنون میشم از راهنمای دیگران

    پاسخ
  • سلام برای اخذ مجوز آب آشامیدنی حتما باید چشمه یا چاه آب داشت؟نمیشه از آب شهری استفاده کرد.منظورم مجوز آب آشامیدنی هست نه آب معدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.