دستگاه پرکن و دربند روتاری

معرفی دستگاه پرکن و دربند روتاری

دستگاه پرکن آب معدنی و دستگاه پرکن و دربند روتاری وسیله ای است که به واسطه آن می توانید عمل پرکردن میزان مشخصی از مواد غذایی غلیظ و مایعات و مواد آرایشی و بهداشتی را انجام دهید. در خط تولید دیگر به نیروی انسانی نیازی نیست؛ چون تمام دستگاه های پرکن تمامی مراحل پر کردن را به بهترین شکل و به صورت اتوماتیک انجام می دهند.

معرفی دستگاه دربند روتاری

این دستگاه ها هم به شکل چرخشی یا روتاری کار می کنند و مجهز به سیستم کنترل درب هستند. در صورت نبود درب برای گذاشتن ظرف، دستگاه متوقف می شود.

زمانی که بطری ها یا ظرف ها از سر کانال به زیر هد منتقل می شوند و در آن جا هد درب را روی سر ظرف یا بطری می پیچانند. هدهای دستگاه از سیستم کلاچ مگنتی برخوردار می باشند.  که به واسطه این سیستم می توان میزان محکم بستن درب را تنظیم کرد.

مشخصات دستگاه پر کن و دربند روتاری

از اصلی ترین مزیت و مشخصه دستگاه پرکن و دربند روتاری این است بعد از پر کردن ظروف درب آن ها را هم می بندد. به طور کلی، این دستگاه کارایی بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • افزایش ظرفیت تولید
  • دقت بیشتر در انجام عمل پر کردن
  • قیمت مناسب با توجه به کارایی بالا
  • به حداقل رساندن هدر رفتن مواد
  • با توجه به دما چگالی محصول به طور خودکار تنظیم می شوند.
  • با کاهش اتلاف محصولات منجر به افزایش سود می شوند.

اصلی ترین مشخصه دستگاه پرکن روتاری این است که کار پرکردن ظروف را به صورت چرخشی انجام می دهد. سینی چرخنده در هر نوبت تعدادی ظرف را به زیر شیر تزریق دستگاه قرار می دهد تا بعد از پر شدن و گذاشتن درب ظروف، ظروف دیگر جایگزین آن می شوند. چون حرکت این نوع پر کن ها به صورت چرخشی یا دواری است روتاری نام می گیرند. مزیت اصلی دستگاه پرکن روتاری این است که پسماند را به حداقل می رساند و از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می کند. دستگاه بادی تزریق پلاستیک یک تکنولوژی ساخت برای تولید انبوه قطعات پلاستیکی هم اندازه با خطای خیلی کم است، بررسی نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک بادی برزین صنعت

مشخصات دستگاه پرکن روتاری

از اصلی ترین مشخصات دستگاه های دربند روتاری این است که با وجود چنین دستگاهی، درب همه بطری ها و ظروف مختلف به راحتی بسته می شود . بسیاری از محصولات خوراکی یا دارویی در کارخانه ها توسط این دستگاه پر می شوند که متناسب با اندازه تمام مایعات، داخل ظرف مورد نظر آن را پر می کند. مانند:

  • رب گوجه
  • انواع سس ها
  • مرباها
  • شربت های دارویی

انواع دستگاه پر کن

این ماشین آلات پرکن در انواع مختلفی ساخته شده و در بازار موجود است. دستگاه های پرکن به صورت روتاری و خطی و اتوماتیک تقسیم می شوند  که این نوع دستگاه های پر کن بسته به نوع کارکرد و مکانیسم شان، کاربردهای متنوعی دارند. عبارتند از:

  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ
  • دستگاه پرکن مایعات رقیق
  • دستگاه پر کن مایعات کوچک
  • دستگاه پرکن پودری
  • دستگاه پرکن لیوانی

همه این انواع دستگاه پر کن کاربرد خاصی در صنایع بسته بندی و تولید مواد بر عهده دارند

دستگاه پرکن مایعات رقیق:

دستگاه پرکن مایعات رقیق برای مایعات رقیق که چگالی ای مانند آب دارند، مثل انواع دوغ، شربت، عرقی جات، آب میوه و نوشابه، به کار می روند.

دستگاه پرکن مایعات غلیظ:

مواد غذایی با چگالی زیاد توسط این دستگاه ها پر می شوند.

  • عسل
  • شیره خرما
  • روغن کنجد
  • کره بادام زمینی

دستگاه پرکن مایعات کوچک:

دستگاه پرکن مایعات کوچک برای پرکردن مایعات در ظروفی مانند: شیشه های دارویی، ظروف لیوانی، و ظروف کوچک به کار می روند.

دستگاه پرکن لیوانی روتاری

از این دستگاه می توان برای بسته بندی مواد لبنی به شکل لیوانی استفاده کرد. علاوه بر آن برخی مایعات دیگر نیز به صورت لیوانی پر می شوند:

  • ماست
  • دوغ
  • شیر
  • آب میوه
  • آب معدنی
  • سایر مایعات به شکل لیوانی

دستگاه پرکن روتاری تک نازله

دستگاه های پرکن را با تعداد نازل های مشخصی می توان تولید کرد. تعداد نازل های این دستگاه ارتباط مستقیمی با سرعت بخشیدن به کار این دستگاه ها دارد. این دستگاه های روتاری یک نازل دارند.

دستگاه پرکن اتوماتیک

به راحتی می توانید این دستگاه را تنظیم کنید. طوری که به اندازه و ولتاژ مورد نظرتان برسد. یعنی قابلیت تنظیم راحتی دارد و بسته به نیازتان، سرعت اش هم تغییر می کند. در خصوص پر کردن ظروف مختلف زمانی که با کم شدن فشار مواجه شود، به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش می کند.

دستگاه پرکن روتاری دبه

نازل های این دستگاه ها قطر زیادی دارند تا به وسیله آن ها بتوان دبه ها را راحت تر و سریعتر پر کرد. این دستگاه این قابلیت را دارند که اندازه کوچک و بزرگ دبه را به خوبی بسته بندی می کنند

دستگاه های دبه ای در اندازه مختلف و متنوع در بازار وجود دارند که هر کدام از ابعاد این دستگاه ها کاربردهای متنوعی دارند

دستگاه پر کن روتاری تک نازله چهارگوش

دستگاه پرکن روتاری تک نازله چهارگوش برای پر کردن محصولات لبنی غلیظ به کار برده می شود. این دستگاه پرکن و دربند روتاری می تواند به شکل قابل توجهی به کار پرکردن مواد سرعت ببخشد. برخی از محصولاتی که با این دستگاه پرکن و دربند روتاری پر می شوند، می توان از موارد زیر نام برد:

  • پنیرهای پروسس
  • پنیر خامه ای
  • خامه
  • ماست چکیده
  • سالاد الویه

نحوه کارکرد دستگاه پرکن و دربند روتاری

حال که به معرفی قابلیت های دستگاه پرکن و دربند روتاری پرداختیم، در ادامه به مراحل پر کردن ظروف توسط این دستگاه می پردازیم

  1. اپراتورهای دستگاه ظروف خالی را براساس ویسکوزیته مواد و نوع مصرف شان، به نوار نقاله وارد می کند.
  2. درایو چرخشی محل استقرار ظروف را برای سازگاری با حرکت ماشین و رسیدن به ایستگاه پر کننده تنظیم می کند.
  3. سپس چرخ های ستاره ای، ظرف ها را به قسمت پرکن هدایت می کنند.
  4. سنسورهای پرکن ظرف را تشخیص می دهد. امکان اجازه پر کردن آن ظرف را فراهم می کند.
  5. نازل های دستگاه ظروف را با مقیاس وزنی از پیش تعریف شده پر می کنند.
  6. چرخ های انتقال دهنده، ظروف پرشده را از ایستگاه های پر کننده به سمت چرخ های در بندی ظروف، منتقل می کنند
  7. بعد از پرکردن ظروف دربند آن ها را می گذارند و وارد بازار می کنند.

قیمت دستگاه پرکن

تعداد ظرف که قرار است در مدت زمان خاصی پر شوند، نوع دستگاه، وزن مواد و کارکرد آن ها ، برند و مدل دستگاه همه این عوامل روی قیمت نهایی دستگاه تاثیر می گذارد. سیستم اتوماسیون دستگاه نیز بر روی قیمت تاثیر بسیاری دارد.
دستگاه های تمام اتومات از تجهیزات بیشتری برخوردارند و قیمت بالاتری دارند. شما می‌توانید در کنار این دستگاه از دستگاه لیبل زن بطری هم استفاده کنید.

قیمت دستگاه پرکن روتاری تک نازله

کیفیت و سرعت دستگاه، در قیمت دستگاه پرکن و دربند روتاری تک نازله تاثیر گذار هستند. عوامل دیگری نیز بروی قیمت دستگاه پرکن مایعات کوچک هم تاثیر می گذارند مانند اندازه ظرف ابعاد دستگاه و میزان تجهیزات و عوامل دیگر

قیمت دستگاه پرکن مایعات کوچک

قیمت این دستگاه به ظرفیت تولید، دستگاه جنس بدنه، برند تولیدی و میزان مصرف انرژی بستگی دارد. این دستگاه با قیمت مناسب در بازارهای مختلف وجود دارد. اما باید این دستگاه ها را از معتبرترین شرکت ها نمایندگی مجاز فروش خریداری کنید.

پرکن روتاری را از کجا خریداری کنیم؟

فروش دستگاه پرکن و دربند روتاری توسط شرکت زرین صنعت صورت می گیرد که با کیفیت ترین قطعات برای این کار استفاده می شود تا بتواند رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. برای خرید دستگاه بطری ساز و هم چنین جهت خرید دستگاه پرکن و دربند روتاری با شماره های داخل سایت تماس بگیرید

خرید دستگاه پر کن و دربند روتاری

بسته ‌بندی مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است . اگر می خواهید یک خرید خوب داشته باشید و یک دستگاه پرکن و دربند روتاری مناسب و باکیفیت تهیه کنید، باید ابتدا وارد سایت برزین صنعت شوید و در وب سایت فروش این دستگاه ها، انواع مختلف دستگاه را قرار داده ایم. شما خریداران عزیز می توانید بعد از مقایسه محصول مورد نظر خودتان را بسته به نیاز و نوع کارتان، انتخاب کنید و سفارش دهید.

چقدر با دستگاه لیبل زن بطری آشنایی دارید؟ برای اطلاعات بیشتر کلیک کن.

5/5 - (4 امتیاز)

۹ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.