اصطلاح-بادکن-پت

اصطلاح بادکن پت چیست؟

 به دلیل تقاضای روز افزون بازار به استفاده از بطری های پلاستیکی دستگاه های تولید این نوع بطری ها به طرز قابل توجهی گسترش پیدا کرده است. این نوع بطری ها توسط دستگاه های بادکن پت تولید می شوند و با تولید انواع این پت ها و بالارفتن کارایی آن ها، پت ها یا بطری های پلاستیکی جایگزین بطری های شیشه ای شده اند. در ادامه به بررسی اصطلاح بادکن پت می بردازیم.

پت چیست؟

پت نوعی پلاستیک است که مخفف کلمه polyethylene terephthalate است. این بطری های پلاستیکی بسیار بهداشتی هستند و سلامت انسان ها را تضمین می کنند. به همین دلیل برای بیشتر نوشیدنی ها و خوراکی ها مثل نوشابه و شیر و آب معدنی از این بطری ها استفاده می شود.

این بطری های پلاستیکی مزایای زیادی دارند. اصلی ترین مزیت آن ها این است که قابلیت بسته بندی مجدد دارد و سبک و ارزان قیمت هستند. پت ها در محیط به مدت دو سال بیش از 30 درصد آن ها تخریب و تجزیه می شوند و به راحتی به شکل محصولات قابل مصرف در می آیند.

پت ها که همان بطری های پلاستیکی موجود در بازار هستند، توسط دستگاه هایی تولید می شوند که در صنعت به آن ها بادکن پت می گویند. دستگاه بادی تزریق پلاستیک یک تکنولوژی ساخت برای تولید انبوه قطعات پلاستیکی هم اندازه با خطای خیلی کم است، بررسی نحوه کار دستگاه تزریق پلاستیک بادی برزین صنعت

اصطلاح بادکن پت در دستگاه تولید بطری پلاستیکی چیست؟

اصطلاح بادکن پت در دستگاه تولید بطری پلاستیکی نام دستگاه تولید بطری پلاستیکی است که به وسیله آن فرآیند ساخت و شکل گیری بطری های پلاستیکی صورت می گیرد.

پت در دستگاه بادکن پت چگونه تولید می شود؟

فرآیند تولید تمام پت ها به یک شکل انجام می شود. برای تهیه مواد اولیه دستگاه بادکن پت، ابتدا مواد پایه همان پلی اتیلن ترفتالات را داخل دستگاه می گذارند. به طور کلی، فرایند تولید پت شامل مراحل زیر می شود:

  • تغییر حالت مواد اولیه به پریفرم
  • پریفرم گذاری
  • حرارت دادن به پریفرم برای حالت پذیری
  • دمیدن هوا داخل پریفرم حرارت دیده
  • درآمدن پریفرم به شکل قالب

شناخت دستگاه تولید بطری:

این دستگاه های پرکاربرد بسته به مدل و شرایط کاری تفاوت هایی با یکدیگر دارند که به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. انواع دستگاه های تولید بطری پلاستیکی پت عبارتند از:

  1. دستگاه بادکن پت اتوماتیک
  2. دستگاه بادکن پت دستی
  3. دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک

در دسته اول و دوم اتوماتیک و دستی، کارکرد همه دستگاه ها به یک شکل است که پریفرم را حرارت می دهند و برای حالت پذیری آماده می کنند و در نهایت پریفرم تحت فرایندی دمش هوا به شکل قالب در می آید.

اما در دستگاه پت نیمه اتوماتیک تقریبا از نظر کارکرد و مکانیسم مابین دو دستگاه دیگر قرار دارد و قسمت کوره ای یا حرارت دهی بصورت اتوماتیک انجام می شود. تفاوت میان این سه دستگاه ها در نوع عملکرد آن هاست.

به این نکته دقت کنید که کیفیت محصول نهایی با کیفیت پریفرم و دقت دستگاه بادکن پت ارتباط مستقیمی دارند. پس شرکتی را برای خرید دستگاه باد کن پت  انتخاب کنید که کلیه استانداردهای لازم را در خصوص تولید این دستگاه ها به کار می برد.

خدمات شرکت دانش بنیان برزین صنعت

استقبال مردم کشور از این شرکت باعث شده است که خدمات این مجموعه در کشورهای دیگر دنیا هم با استقبال زیادی روبرو شود. ما در شرکت برزین صنعت کلیه خدمات ائم از تولید آب معدنی، مشاوره، طراحی قطعات و ماشین آلات با کیفیت بالا و هزینه مناسب توانسته اید رضایت شما مشتریان عزیز را کسب کنیم.

ما در این مجموعه با تکیه بر توانمندی و خلاقیت نیروهای انسانی، تکنولوژی نوین با استفاده از الگوهای جهانی توانسته ایم در سطح شرکت های اروپایی قرار بگیریم. در صورتی که قصد راه اندازی کسب وکاری را دارید که برای آن به این نوع ماشین آلات بادکن پت نیاز دارید، همکاران ما در قسمت فروش با مشاوره رایگان اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای خرید دستگاه بطری ساز  با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

4.7/5 - (14 امتیاز)

۷ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.