hydrolic

اهمیت روغن هیدرولیک در دستگاه تزریق

زمانی که صحبت از بهره‌وری دستگاه بادکن پت تزریق پلاستیک به میان آید، به طور طبیعی انتخاب از میان گزینه‌های سخت‌افزاری موجود مسئله‌ایست اساسی:

دستگاه بادکن تزریق تمام‌الکتریک، هیبریدی، هیدرولیکیِ مجهز به سروو موتور، هیدرولیکی مجهز به پمپ متغیر، و یا هیدرولیکیِ ساده. با این وجود، تغییر از شرایطی سخت‌افزاری به شرایطی دیگر مستلزم پذیرفتن هزینه‌های عجین‌ شده با آن خواهد بود. در این میان، ممکن است جالب توجه باشد که با رعایت اصلی ساده می‌توان به کاهشی 10 درصدی در مصرف انرژی دستگاه تزریق بدون کوچکترین تغییر سخت‌افزاری دست

یافت: استفاده از روغن هیدرولیک باکیفیت.

در نمایشگاه بین‌المللی دوسلدورف در اکتبر 2016، شرکت آلمانی اوونیک نتایج تحقیقات خود بر روی روغن هیدرولیک بهینه‌شده‌ی دایناویس (Dynavis) را انتشار داد. در مقایسه با روغن هیدرولیک معمولی، استفاده از روغن ذکر شده کاهش مصرف انرژیِ 6 تا 10 درصدی را در پی داشته است.

به طور کلی، بهره‌وریِ حداکثری تجهیزات هیدرولیکی زمانی رخ خواهد داد که روغن هیدرولیک در محدوده‌ی دماییِ مشخصی حفظ گردد. روغن‌های ساخته شده بر مبنای فن‌آوری دایناویس در حقیقت این بازه‌ی دمایی را افزایش داده و در نتیجه در بهره‌وری دستگاه بادکن تزریق تأثیری مستقیم خواهند داشت.

این روغن هیدرولیک اصلاح شده در دمای پایین به خوبی به جریان افتاده و همچنین در دمای بالا قادر به حفظ ویسکوزیته‌ی خود خواهد بود. زمانی که از چنین روغنی در دستگاه تزریق پلاستیک استفاده شود، دستگاه به نیروی راه‌اندازی کمتری نیاز داشته و نیز روغن هیدرولیک حداکثر حرارت پایین‌تری را متحمل خواهد شد. پیش از این، روغن‌های ساخته شده بر مبنای این فن‌آوری، تنها در تجهیزات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اکنون شرکت‌هایی چند در سرتاسر دنیا تحت لیسانس فن‌آوری دایناویس روغن‌های هیدرولیک خود را به مشتریان عرضه می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.