دستگاه بادکن پت

آیا به دنبال دستگاه های با کیفیت بادکن پت هستید؟ به دنبال یک شرکت معتبر می گردید تا بتوانید دستگاه های باکیفیت و مرغوبی تهیه نمایید؟ برزین صنعت کوشا مخترع، اولین طراح وسازنده دستگاه تمام اتومات بادکن پت در ایران می‌باشد؛ که این امکان را برای خریداران فراهم کرده تا با دستگاه‌هایی ساخت کشور عزیز خودمان هم به رونق اقتصادی کشور کمک کرده و هم از دستگاه هایی با کیفیت بالا و همچنین با تمام استانداردهای روز دنیا استفاده کنند؛ دستگاه‌هایی که بی‌شک از لحاظ کیفیت و کارایی با نمونه‌های خارجی مشابه خود رقابت کرده و از لحاظ اقتصای نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشند.

هنگام خرید دستگاه بادکن پت به چه معیارهایی باید دقت کرد؟

  • بررسی کامل محل تولید قبل از حمل دستگاه و راهنمایی مشتری جهت آماده سازی محل نصب و تامین تأسیسات کامل.
  • طراحی نهایی بطری تولیدی و ساخت قالب بطری 
  • نصب و راه اندازی و تحویل دهی دستگاه خریداری شده توسط مشتری
  • آموزش کامل اپراتوری و تعمیر و نگهداری دستگاه
  • ارائه خدمات گارانتی دستگاه خریداری شده توسط مشتری
  • اعزام کارشناسان فنی به محل تولید در اسرع وقت به درخواست مشتری
  • پشتیبانی و راهنمای تلفنی به مشتریان در خصوص مسائل فنی و اپراتوری
  • انجام بازدید ها و سرویس های دوره ای

 و اما قابل توجه خریداران محترم، قبل از خرید دستگاه بادکن پت باید یک سری معیارها مورد توجه واقع شود :

اولین معیار : توجه به استاندارد ها و قابلیت های دستگاه بادکن و در نظر گرفتن تمامی جوانب خرید

دومین معیار : برسی شاخصه های فنی دستگاه زیرا بیش از 20 شاخصه فنی، مبنی بر اینکه دستگاه درست کار کند وجود دارد.

سومین معیار : به علت قیمت های گران دستگاه بادکن بهتر است تمامی معیارهای مورد نظر را در نظر داشته و از خرید به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت یاد شود.

چهارمین معیار : و آخرین معیار در نظر گرفتن خدمات پس از فروش شرکت مربوطه می باشد.

بهتر است شما خریداران گرامی در نظر داشته باشید، دستگاه مد نظر خود را از شرکتی تهیه نمایید که خدمات نصب و راه اندازی، آموزش و نحوه کارکرد دستگاه را به شما آموزش داده و درصورت بروز هر نوع مشکل در دسترس بوده و شما را راهنمایی کنند.

دستگاه باد کن پت یکی از دستگاه بسیار مهم در صنعت تولید آب معدنی می باشد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید و مدتی کوتاه از زمان خود را صرف مطالعه این مطلب کنید تا شما را با کارایی هرچه بهتر انواع دستگاه‌ بادکن راهنمایی کنیم.

پت و پریفورم چیست ؟

واژه پریفرم به معنای پیش ساخته است. یک قطعه شفاف که دارای سطحی هموار بوده و برای ساخت بطری هایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شکل ظاهری پریفرم شبیه به لوله بوده اما شکستنی نیست و جداره های مقاومی دارد.

پریفرم ها به دو دسته پریفرم شفاف و پریفرم رنگی تقسیم بندی می شوند.  که پریفرم های شفاف بیشتر قابل استفاده در بطری هایی از جمله بطری آب معدنی و نوشیدنی می باشند و پریفورم های رنگی در تولید بطری محصولاتی استفاده می شوند که نرسیدن نور به آنها الزامی می باشد.

مزایای استفاده از پریفرم ها چیست ؟

شفافیت عالی، مقاومت و نفوذ ناپذیری در برابر آب، سازگاری با محیط زیست، عایق الکتریکی بودن، عدم تولید گاز در هنگام سوختن و همچنین صرفه جویی در هزینه ها از جمله ویژگی های موثری است که باعث استفاده از این محصول می باشد.

­­­روش شکل دهی پلاستیک ها متفاوت بوده و با توجه به نوع پلیمر و کاربرد آن متفاوت است. امروزه از پلاستیک های پلی وینیل کلراید(PVC) ، پلی اتیلن (PE)، پلی پروپلین (PP)، پلی کربنات (PC) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) برای ساخت بطری استفاده می شود، برای تولید بطری های پلاستیکی، ظروف خوراکی ونوشیدنی، موادغذایی و بطور کلی تمامی ظروف از هر نوع پلاستیکی نمی توان استفاده کرد و یکی از بهترین نوع مواد قابل استفاده مواد پلاستیکی پت می باشد. این ماده پلاستیکی بسیار بی خطر است.

 حالا که به طور اجمالی با معنای پت و پریفرم آشنا شدید گریزی هم به انواع تولید بطری می‌زنیم 

تولید بطری از چهار پلاستیک اول توسط فرایند اکستروژن مذاب و باد کردن پلیمر در قالب انجام می شود و در واقع نیازی به تولید پریفرم نیست اما از آنجایی که پت در حالت مذاب استحکام لازم را ندارد ( که البته این مشخصه یکی از ویژگی های منحصر به فرد پت می باشد ) فرایند تولید بطری پت شامل دو مرحله است :

  1. ابتدا پریفرم با تزریق مذاب پت کریستاله (بلوری) به داخل قالب می شود.
  2. در مرحله بعد پریفرم های تولید شده قالب گیری و دمیده می شود.

همچنین فرایند تولید از مواد پت به دو روش (تک مرحله ای و دو مرحله ای) انجام پذیر است.

در روش تک مرحله ای، فرایند تولید پریفرم و بطری در یک ماشین انجام می شود. در حالی که در فرایند دو مرحله ای ماشین های تولید پریفرم (ماشین قالب گیری تزریقی) و بطری از یکدیگر متمایز است و پریفرم و بطری در فرایند های جداگانه تولید می شوند.

هر آن چیزی که باید راجب دستگاه های بادکن بدانید

 دستگاه بادکن چیست ؟

 دستگاه های بادکن دستگاه هایی هستند مختص تولید ظروف پلاستیکی، انواع بطری ها، ظروف دارویی و غیره که با دمش باد و مکانیک کار می کنند؛ که از سه قسمت کمپرسور، کوره و بادکن که همان قسمت اصلی دستگاه می باشد تشکیل شده اند .

دستگاه های بادکن به انواع مختلف تمام اتومات، نیمه اتومات و دستی تقسیم میشوند که از دستگاه های نیمه اتومات به عنوان دستگاه های دستی هم یاد می شود.

انواع دستگاه های بادکن پت

دستگاه‌های بادکن PET به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

دستگاه بادکن دستی و دستگاه بادکن اتوماتیک. برای تشخیص کدام نوع برای شما مناسب است و نیاز دارید، باید درباره تفاوت‌های این دو دسته اطلاعاتی داشته باشید.

دستگاه بادکن پت دستی

این دستگاه‌ها به صورت نیمه اتوماتیک عمل می‌کنند، به این معنا که بخش‌هایی از فرآیند تولید به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند و بخش‌های دیگر توسط اپراتور انجام می‌شود. در دستگاه بادکن نیمه اتوماتیک یا دستی، دو حالت وجود دارد. در حالت اول، فرد پریفورم‌ها را داخل کوره قرار می‌دهد و پس از گرم شدن، باید آن‌ها را خارج کند و وارد بخش بادکن شود. این حالت خطراتی مانند سوختن دست را به همراه دارد. در حالت دوم، فقط باید پریفورم‌ها را داخل کوره قرار داده و پس از آن پریفورم‌ها بر روی ریلی قرار می‌گیرند و از کوره خارج می‌شوند. سپس فرد باید پریفورم‌ها را وارد بخش دمش و بادکن کند. به طور کلی، دستگاه‌های حالت اول ارزان‌تر هستند، اما به دلیل خطرات زیاد، استفاده محدودی دارند.

در بادکن نیمه اتومات یا دستی دو حالت وجود دارد. در حالت اول اپراتور پریفورم ها را داخل کوره قرار می دهد و بعد از گرم شدن آنها را خارج کرده و وارد قسمت بادکن می کند. این نوع شامل خطراتی آسیب پذیر شامل سوختن و… می باشد. و اما در حالت دوم اپراتور باید پریفورم هارا داخل کوره قرار داده و بعد از آن از کوره خارج کرده و دوباره  وارد دمش و بادکن کند. مورد اول به نسبت سایر موارد ارزانتر بوده اما بدلیل وجود خطرات احتمالی نسبتا منسوخ شده و کارایی چندانی ندارد.

این نوع دستگاه‌ها معمولاً برای تولید حجم کمتری از بطری‌ها یا در کسب‌وکارهای کوچک استفاده می‌شوند.

دستگاه بادکن پت اتوماتیک

این دستگاه‌ها دارای عملکرد کاملاً اتوماتیک هستند و تمام فرآیند تولید، از تزریق مواد پلاستیکی تا جداکننده قالب، به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیاز به تداخل انسانی محدودی دارند. با استفاده از کنترل‌ها و سیستم‌های الکترونیکی، تمام مراحل فرآیند تولید ظروف پلاستیکی به صورت خودکار انجام می‌شود. مدل‌های اتوماتیک به دلیل اتوماسیون کامل و سرعت بالا، برای کارخانه‌ها و صنایع بزرگ ایده‌آل هستند.در دستگاه‌های بادکن اتوماتیک، پریفورم‌ها وارد کوره می‌شوند و پس از گرم شدن، به طور اتوماتیک وارد بخش بادکن می‌شوند. بنابراین، این نوع دستگاه نیاز به اپراتور خاصی ندارد و در صورت نیاز، یک نفر کافی است. به دلیل اتوماسیون کامل، این دستگاه‌ها سرعت تولید بیشتری در ساعت نسبت به دستگاه‌های دیگر دارند. بنابراین، هزینه خرید آن‌ها نیز کمی بالاتر است.

همانطور که از نام دستگاه  مشخص است کارکرد آن به صورت تمام اتوماتیک بوده و فقط به یک اپراتور نیاز دارد. نحوه کارکرد آن به گونه ای است که اپراتور پریفورم ها را از قسمت ورودی وارد دستگاه می کند، پریفورم ها در مرحله بعد با لامپ های مادون قرمز گرم می شوند و در نهایت به صورت اتوماتیک به بخش بادکن منتقل میشوند.

هرچند قیمت این نوع از دستگاه به نبست نمونه های دیگر گران تراست اما باید این موضوع را در نظر داشت که با توجه به مقدار ظرفیت تولید در هر ساعت بسیار مقرون به صرفه تر است.

مزایای دستگاه بادکن پت اتوماتیک
  1. حرکت قسمت‌ها به صورت پنوماتیک: دستگاه بادکن PET اتوماتیک از سیستم پنوماتیک استفاده می‌کند که حرکت قسمت‌های دستگاه را به صورت اتوماتیک و با استفاده از هوا انجام می‌دهد. این سیستم برای کنترل دقیق و سریع قسمت‌های مختلف دستگاه بسیار موثر است.
  2.  صفحه تاچ اسکرین: دستگاه بادکن PET اتوماتیک ساخت مجموعه برزین صنعت، به راحتی قابل استفاده و تنظیمات آن قابل فهم است. این امکان برای اپراتور، ارتباط و استفاده آسانتر را فراهم می‌کند.
  3.  کاهش ضایعات حداقلی: یکی از مزایای مهم دستگاه بادکن PET اتوماتیک، کاهش ضایعات حداقلی است. با استفاده از فناوریهای پیشرفته و سیستمهای کنترل هوشمند، دستگاه به طور دقیق و موثر پریفورم‌های نامناسب و ضایعاتی را شناسایی و ریجکت می‌کند. این امر باعث صرفه‌جویی در مواد و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.
  4. کارایی بالا و سرعت بیشتر: با تکنولوژی اتوماسیون کامل و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته، دستگاه بادکن PET اتوماتیک دارای کارایی بالا و سرعت بیشتری است. سرعت بالا در تولید بطری‌ها در ساعت، زمان و هزینه را کاهش می‌دهد و به افزایش بهره‌وری و سودآوری کسب‌وکار کمک می‌کند.
  5.  کنترل دقیق و پایداری: دستگاه بادکن PET اتوماتیک با استفاده از سیستمهای کنترل پیشرفته، دقت و پایداری بالایی را در تولید بطری‌ها فراهم می‌کند. این امر منجر به حذف خطاهای انسانی و افزایش کیفیت نهایی محصول می‌شود.
  6. کاهش نیاز به نیروی انسانی: به دلیل اتوماسیون کامل فرآیند تولید، دستگاه بادکن PET اتوماتیک نیاز به تعداد کمتری از کارگران برای عملیات تولید دارد. این باعث کاهش هزینه‌های نیروی کار و مدیریت ساده‌تر فرآیند تولید می‌شود.
  7. امکان انعطاف‌پذیری و تنظیمات سفارشی: دستگاه بادکن PET اتوماتیک قابلیت انطباق با نیازهای مختلف تولید را داراست. با استفاده از تنظیمات سفارشی، می‌توان پارامترهای مختلفی مانند سرعت، حجم، دمای باد، فشار هوا و غیره را تنظیم کرده و به طور دقیق به نیازهای خاص خط تولید پاسخ داد.
  8. افزایش کیفیت و دقت محصول: با استفاده از دستگاه بادکن PET اتوماتیک، کیفیت و دقت بطری‌های تولیدی افزایش می‌یابد. سیستمهای پیشرفته کنترل و سنسورهای دقیق کمک می‌کنند تا بطری‌های با کیفیت بالا و خطای کمتری تولید شوند.
قیمت دستگاه تمام اتومات بادکن پت

قیمت دستگاه بادکن پت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به بررسی چندین عامل اصلی که تأثیر زیادی در قیمت این دستگاه دارند، می‌پردازیم.

  1. کیفیت مواد اولیه و متریال‌ها: کیفیت دستگاه بادکن پت بستگی به مواد اولیه و متریال‌هایی دارد که در تولید آن استفاده می‌شوند. هر چه میزان کیفیت این متریال‌ها بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز بالاتر خواهد رفت. مواد اولیه با کیفیت به صورت عمومی باعث افزایش عمر مفید و کارایی بهتر دستگاه می‌شوند. برای اطمینان از کیفیت مواد اولیه، بهتر است از برند های معتبر خرید کنید.
  2. برند سازنده: برند سازنده دستگاه نیز تأثیر زیادی در قیمت آن دارد. چندین شرکت مختلف در سراسر جهان دستگاه‌های تزریق و بادکن پت تولید می‌کنند. شرکت برزین صنعت کوشا نیز در کشور مخترع اولین دستگاه تمام اتومات بادکن پت میباشد .که ویژگی‌های مختلف ارائه می‌دهد. در نتیجه قیمت‌های متفاوتی دارند. برند‌های معروف و مورد اعتماد ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، اما به طور کلی کیفیت و عملکرد بهتری ارائه می‌دهند.
  3. ابعاد و اندازه: سایز و اندازه دستگاه بادکن پت نیز می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. اغلب، دستگاه‌های بزرگتر و با ابعاد بیشتر، قیمت بیشتری دارند. این امر به دلیل استفاده از مواد بیشترومرغوب تر در ساخت و همچنین قابلیت تولید بطری(با حجم های متفاوت) باظرفیت بیشترمیباشد.

لازم به ذکر است که عوامل دیگری نیز ممکن است بر قیمت دستگاه بادکن پت تأثیر بگذارند، مانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص دستگاه، طراحی، تکنولوژی استفاده شده و همچنین شرایط بازار و رقابت در زمینه تولید و فروش این محصولات. بنابراین، در انتخاب دستگاه بادکن پت، علاوه بر قیمت، به موارد دیگر نیز توجه کنید تا دستگاه مناسبی را برای نیازهای تولید مجموعه خود انتخاب کنید

قیمت دستگاه‌های بادکن PET برای تولید بطری‌های پلاستیکی متغیر است و بسته به نوع و ظرفیت دستگاه متفاوت می‌باشد. ابتدا باید نوع و مدل دستگاه بادکن مورد نیاز برای تولید بطری را تعیین کنیم و سپس قیمت مربوط به آن را در نظر بگیریم. قبل از خرید دستگاه بادکن PET، نوع و حجم مورد نیاز بطری را مشخص کنید و همچنین اندازه دهانه بطری را نیز در نظر بگیرید.برای مثال، اگر بطری PET مورد نظر شما حجمی بین 100 سی سی تا 2.5 لیتر داشته باشد، دستگاه بادکن پت با قالب مشخص تهیه گردد .دستگاهای بادکن پت تولید مجموعه برزین صنعت قابلیت تولید 2500 بطری تا14000بطری در ساعت را دارد.

دستگاه های ساخت شرکت دانش بنیان برزین صنعت کوشا :

  • دستگاه بادکن پت اتوماتیک سری Optimize
  • دستگاه بادکن پت اتومات  سری SB 5000S
  • دستگاه بادکن پت اتومات سری SB 5000E           
  • دستگاه بادکن پت اتومات سری SB 2500S  
  • دستگاه بادکن نیمه اتومات سری BM 150

دستگاه بادکن پت اتومات سری OPTIMIZE

مشخصات فنی دستگاه بادکن پت

دستگاه OPTIMIZE  از لحاظ هندلینگ پریفرم و بطری کاملا اتوماتیک است. چرا که از زمان تغذیه پریفرم به داخل مخزن تا حصـــول بطری، تمامی حرکت های انتهای بطری و پریفرم تحت کنترل موقیعت control positioning با سیســـتم servo و سنســـورهای موقیعت proxy می باشد. در زمان قالب گیری بطری های معیوب بصـــورت اتوماتیک از خط خارج شده و بعد از فرایند بطری گیری توسط سیســــتم کنترلmanipulator ، بطری به صورت خطی وارد خطوط دیگر می شود.

 این مدل دارای سه سری می باشد:

  •  14000  bott/h
  • 12000  bott/h
  • 9000  bott/h

 همچنین دارای گواهینامه بین المللی HACCP و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت در زنجیره تامین مواد غذایی می باشد. دستگاه به‌صورت فول سروو بوده و تمامی حرکت ها با سروو موتور کنترل می شود. قطعات پنوماتیک دستگاه از نوع فستو آلمان و قطعات الکترونیک از زیمنس آلمان است و سروو موتورها LS کره می باشـــد. قطعات مکانیکی داخلی از جنس اســـتیل و فولاد و تمامی موتورها و گیربکس ها از نوع مرغوب می باشد.

دستگاه بادکن بطری پت اتومات مدل بلوپت سری SB 5000 S

این دستگاه بادکن پت تماما اتومات بوده و سیستم باز و بسته شدن و حرکت قالب توسط سرو موتور انجام می شود. این سیستم باعث حرکت قالب ها با سرعت و دقت بالایی می شود شیر برقی ها و سرو موتور بصـــــورت اتوماتیک از داخل مانیتور قابل کنترل می باشد. دستگاه کاملا هوشمند بوده و تمامی فالت ها و خطاها بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می شود و در اکثر مواقع خود سیستم رفع خطا نموده و مجددا دستگاه آماده به کار می شود.

سیستم حرکت استرج به صورت motor servo میباشد که در این سیستم ضایعات پریفرم به حداقل رسیده و تقسیم مواد در داخل بطری به‌صورت یکنواخت و یکپارچه صورت گرفته که توسط این سیستم می توان وزن بطری را تاحد قابل توجهی کاهش داد.

دستگاه بادکن اتومات مدل بلوپت سری SB 5000 E

دستگاه بادکن SB5000E

مشخصات فنی دستگاه بادکن پت اتومات مدل بلوپت

دسـتگاه دارای آون زنجیری مقره ای روتاری (دوار) می باشـد و پریفرم ها با فواصـل منظم داخل آون حرکت می کنند که در این حالت ضایعات تولید بسیار پایین است.

مصرف برق این دستگاه نسبت به دستگاه های مشابه کمتر است و همچنین مجهز به سیستم Air recovery system می باشد که با وجود این مشخصه 25% از مصرف باد دستگاه مجددا به داخل سیستم برگشته و باعث صرفه جویی در مصرف باد می شود.

این دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و قابلیت تولید بطری با دهانه 28_38 و بطری های شورت تک را دارد. طراحی ماشین به گونه ای است که در کمترین زمان، بیشترین تولید را دارد.

 SB 5000 E دستگاه بادکن پت اتومات مدل بلوپت، دارای ماشین کنترل PLC و سیستم مانیتورینگ (HMI) سه زبانه می باشد که تغییرات و تنظیمات دستگاه از طریق صفحه نمایشگر لمسی قابل اجراء است. همچنین می توان عملکرد هر یک از قسمت ها را به طور جداگانه کنترل نمود.

این دستگاه مجهز به سیستم اعلام هشدار می باشد و با این روش اپراتور را آگاه می کند که این امر باعث رفع سریع اشکال و جلوگیری از ضایعات بی رویه در تولید می شود.

بدنه دستگاه از جنس آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک (کوره ای) مرغوب می باشد. قطعات مکانیکی داخلی از جنس اســـــتیل، فولاد و تمامی موتورها و گیربکس ها از نوع مرغوب می باشد.

قطعات پنوماتیک دستگاه از نوع فســـتو آلمان و قطعات الکترونیک از نوع زیمنس آلمان، کارلوگاوازی ایتالیا و میتسوبیشـی ژاپن می باشد. ظرفیت تولید این دستگاه 5000 بطری در ساعت است.

دستگاه بادکن اتومات مدل بلوپت سری SB 2500 S

این دستگاه تماما اتومات بوده و سیستم باز و بسته شدن و حرکت قالب توسط سرو موتور انجام می شود که این سیسـتم باعث می شود حرکت قالب ها با سرعت و دقت بالایی صورت گیرد.  شیر برقی ها و سرو موتور بصورت اتوماتیک از داخل مانیتور قابل کنترل می باشد.

 دستگاه کاملا به‌صورت هوشمند بوده و تمامی خطاها بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می شود و در اکثر مواقع خود سیســـتم، رفع خطا نموده و مجددا دستگاه آماده به کار می شود.

سیسـتم حرکت استرج به صورتservo motor  می باشد که در این سیسـتم ضایعات پریفرم به حداقل رسیده و تقسیم مواد در داخل بطری بصـورت یکنواخت و یکپارچه صورت گرفته که توسط این سیسـتم می توان وزن بطری را تاحد قابل توجهی کاهش داد.

دستگاه بادکن اتومات مدل بلوپت سری SB 2500 E

دستگاه دارای آون زنجیری مقره ای روتاری (دوار) می باشد و پریفرم ها با فواصل منظم داخل آون حرکت می کنند که در این حالت ضایعات تولید بسیار پایین است. به علت مجهز بودن این دستگاه به سیستم  AIR ECOVERY SYSTEM ، 25 % از مصـرف باد دستگاه، مجددا به داخل سیستم برگشته و باعث صرفه جویی در مصرف باد می شود به همین دلیل، مصرف برق این دستگاه نسـبت به دستگاههای مشـابه، 25% کمتر است. همچنین دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و قابلیت تولید بطری با دهانه 28 – 38 و بطری های شورت نک را دارد .

دستگاه بادکن نیمه اتومات مدل بلوپت سری BM 150

مشخصات فنی دستگاه بادکن نیمه اتومات مدل بلوپت سری BM 150

این دستگاه با توجه به مرغوبیت بالای اجزاء متشـکل در ساخت دستگاه، طول عمر و ضریب اطمینان بالا و همچنین سادگی در طراحی و تعمیر و نگهداری آسان، یکی از برترین نوع دسـتگاه‌های بادکن نیمه اتوماتیک به شمار می‌رود.

 BM 150 قابلیت تولید بطری 16 و 20 لیتری دسـته‌دار تک کویت، 5 و 10 لیتری دو کویت با ظرفیت تولید 100 تا 200 عدد بطری در ساعت را دارد. همچنین کنترل المنت‌های داخل آون از طریق SSR می‌باشد و از روی HMI قابل کنترل است.

ساختار دستگاه پت بادکن

 قسمت قالب‌گیری

اجزای تشکیل دهنده این قسمت شامل:

  • شیر الکترو مغناطیسی
  • صفحه جایگاه میان-ثابت
  • صفحه جایگاه ثابت‌شده عقب
  • سیلندر برای قاب گیری
  • صفحه قالب پیش رو و چارچوب لغزشی می باشد.
نحوه عملکرد :

به این صورت است که هوا توسط شیر مغناطیسی باعث حرکت پیستون سیلندر می شود و سپس چارچوب لغزشی باعث عقب و جلو بردن صفحه قالب و در نهایت باز کردن و قالب‌گیری شود.

 واحد دمش و کشش

اجزای تشکیل دهنده این قسمت شامل:

  • سیلندر کششی
  • سیلندر آب‌بندی
  • میله کششی
  • شیر الکترومغناطیسی کششی
  • شیر الکترومغناطیسی دمش و سیستم هوای فشرده می‌باشد.
نحوه عملکرد:

هوا توسط شیر الکترومغناطیسی برای حرکت پیستون سیلندر خارج می شود تا به این وسیله میله کششی در داخل پریفرم قرار بگیرد. دهنه پریفرم توسط سیلندر آب‌بندی، بسته می شود. فشار از طریق میله کششی به پریفرم قابل ارتجاع وارد می شود و در نهایت باعث می شود پریفرم در سیلندر آب‌بندی توسط شیر بادکن، باد شود.

 پیش گرم‌کن

اجزای تشکیل دهنده برد کنترل‌کننده دما شامل:

  • شش بخش کنترل‌کننده ولتاژ
  • و یک بخش ابزار دما جهت کنترل
  • و شش بخش لامپ گرمایشی می‌باشد.

نکته قابل ذکر این است که ولتاژ بر اساس نیاز های فرآیند تنظیم می شود

 قسمت الکتریکی و مدار هوا

این قسمت از سه قطعه برای کنترل کردن دما در مناطق گرمایشی می باشد. همچنین زمان های دمش و تاخیر دمش و زمان بادگیری را کنترل می کند.

قیمت خرید دستگاه پت

قیمت خرید دستگاه PET به عوامل مختلفی نظیر؛ جنس دستگاه، نوع و مدل آن و ظرفیت دستگاه، تمام اتوماتیک بودن یا نیمه اتوماتیک بودن آن، میزان سرعت و تولید آن در ساعت و دیگر امکانات آن، بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت دستگاه پت نیمه اتوماتیک ارزان‌تر از تمام اتوماتیک است.

مشتریان گرانقدر به دلیل نوسانات ازری قادر به نمایش قیمت محصولات در سایت نیستیم لطفا برای اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با خرید دستگاه بادکن پت

بادکن پت به مجموع فرآیند تولید بطری اعم از حرارت دهی دمش در قالب و تهیه محصول نهایی گفته میشود

_ سبک تر بودن پت نسبت به شیشه در نتیجه کم شدن وزن محصول نهایی

_ حمل و نقل آسان

_ کم بودن ضایعات چه در هنگام تولید پت و چه در هنگام تولید نهایی و…

در بین دستگاه ههای تزریق پلاستیک، قیمت دستگاه بادکن پت متفاوت است.این تفاوت را هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفت به راحت میتوان مقایسه نمود. دستگاه بادکن پت با توجه به کیفیت بالایی که دارد از قیمت بسیار مناسبی هم در کنار دستگاه های دیگر برخوردار است که این می تواند با توجه به استقبال بالایی که در نظر کارفرمایان به وجود آورده، مزیت فوق العاده ای برای این دستگاه شامل شود.

یکی از نکات کلیدی که باید کارفرما در نظر داشته باشد شناخت و بررسی محیط کاری است. این امر می تواند شما را در انتخاب دستگاه یاری کند و شما دستگاهی را هماهنگ با شرایط محیط  کاری خود انتخاب نمایید.

بهترین مدل و کارآمد ترین مدل ، مدل تمام اتوماتیک اپتیما می باشد که دارای ظرفیت های گوناگون می باشد.

۳۹ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

5/5 - (35 امتیاز)
فهرست
.