بررسی فناوری های دستگاه پرکن مایعات

بررسی فناوری های دستگاه پرکن مایعات

امروزه با پیشرفت علم و صنعت و ابداع انواع دستگاه های پرکاربرد، استفاده از انواع تکنولوژی های به روز از جمله فناوری های دستگاه پرکن مایعات کار را بسیار راحت تر و با صرفه تر از زمان های گذشته کرده و میزان خطا و همچنین اتلاف مواد و انرژی کمتری با استفاده از این صنایع نوین صورت می گیرد.

فناوری های دستگاه پرکن مایعات چیست؟

فناوری های دستگاه پرکن اب معدنی و مایعات یکی از تکنولوژی هایی است که برای پر کردن حجم و نیز وزن مشخصی از مواد مختلف با ویسکوزیته، چگالی و نیز حالات مختلف در ظروف استاندارد استفاده می شود. از این دستگاه می توان برای پرکردن انواع مختلف مایعات در ظروف مخصوص در صنایع متعددی چون آرایشی، دارویی، مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده کرده و در کمترین زمان و با کمترین نیروی کار با دقتی بیشتر از روش دستی کار بسته بندی محصولات مختلف را انجام داد.

انتخاب یک دستگاه پر کن مایعات متناسب با خط تولید و تولید بطری پلاستیکی شما امری بسیار سخت و پیچیده است که بایستی نکات بسیار زیادی را به هنگام خرید مورد توجه قرار دهید بنابراین به شما توصیه می کنیم جهت آشنایی با تکنولوژی های دستگاه پرکن مایعات و انتخاب درست دستگاه مورد نظر متناسب با نوع محصولتان با مشاورین ما در این زمینه مشورت داشته باشید.

فناوری های دستگاه پرکن مایعات کدام اند؟

فناوری های دستگاه پرکن مایعات کدام اند؟

انواع فناوری ها را می توان بر اساس فاکتورهای متعددی تقسیم بندی کرد. یکی از این فاکتورها مکانیسم عمل آنهاست که به انواع دستگاه پرکن مایعات خطی و دستگاه پر کن مایعات روتاری تقسیم می شوند. از مزیت های دستگاه پرکن روتاری می توان کم جا بودن، قابلیت پر کردن مایعات از 250 سی سی تا 4 لیتر و نیز بستن درب ظرف در همان دستگاه را نام برد.

در فناوری های دستگاه پرکن مایعات روتاری عدم نیاز به دستگاه های متعدد و یا عدم نیاز به تعویض و بازکردن قطعات مختلف برای پر کردن ظروف دیگر با ویسکوزیته متفاوت، این دستگاه را به یک محصول پر طرفدار تبدیل کرده است.

از دیگر فاکتورهای دخیل در دسته بندی انواع دستگاهای پر کن می توان به غلظت مایعاتی که قرار است در ظروف مخصوص ریخته شوند اشاره کرد که بر این اساس دو نوع فناوری های دستگاه پرکن مایعات رقیق و غلیظ را می توان نام برد که مجددا بر پایه کارهایی که انجام می دهند از جمله پرکردن مواد، شستشو دهنده بطری و درب گذاری و نیز روشی که این دستگاه های پرکن مواد را پر می کنند تقسیم بندی می شوند.

انواع فناوری های دستگاه پر کن مایعات رقیق بر اساس روش پر کردن مایعات می توان روش ثقلی، دستگاه پر کن مایعات اورفلو( Overflow) یا سرریز، تری بلوک، منوبلوک را نام برد که همگی آنها با عملکردهای ساده یا پیشرفته برای پر کردن مایعات رقیق مورد استفاده قرار می گیرند.

فناوری های دستگاه پرکن مایعات غلیظ نیز در انواع مدل های دستگاه پر کن مایعات پمپی، سیلندر پیستونی، اسپری پر کن، تیوپ پر کن و … که به صورت دستی، اتومات و یا تمام اتومات مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا را در ظروف مخصوص پر می کنند وجود دارند. از دیگر فناوری‌هایی که در بطری سازی به کار می‌رود، فناوری دستگاه لیبل زن بطری است.

چگونه می توان دستگاه پرکن مایعات مناسب را انتخاب کرد؟

چگونه می توان دستگاه پرکن مایعات مناسب را انتخاب کرد؟

یکی از مسائلی که در بررسی فناوری دستگاه پرکن مایعات بایستی مورد توجه قرار گیرد ویسکوزیته محصول مورد نظر شماست که در واقع نشان دهنده میزان مقاومتی است که مایع در برابر جاری شدن از خود نشان می دهد از دیگر عوامل موثر در انتخاب نوع دستگاه می توان به سازگاری شیمیایی، اندازه و شکل محصول و نیز ملاحظات زیستی آنها اشاره کرد.

نحوه کارکرد دستگاه پرکن مایعات بر اساس همین ویسکوزیته محصول شما متفاوت عمل خواهد کرد به عنوان مثال در فناوری های دستگاه پرکن مایعات رقیق عمل پرکردن تنها به واسطه خاصیت گرانولوی و نیروی جاذبه خود مایع انجام می گیرد که از جمله موادی که با این روش در ظروف پر می شوند می توان به انواع شربت ها، نوشابه، دلستر، جرم گیر، سفید کننده، بنزین، الکل و … اشاره کرد که با تغییر دما ویسکوزیته آن ها هیچ تغییری نمی کند.

در رابطه با مایعات غلیظ عمل پر کردن توسط فناوری های دستگاه پرکن مایعات بایستی با صرف نیرو توسط پمپ و یا سیلندر پیستون انجام شود. در بررسی تکنولوژی دستگاه پرکن مایعات غلیظ می توان به این نتیجه رسید که در این سیستم ها برای کنترل حجم مواد تزریق شده داخل ظروف از سنسور های قطع کننده و یا تایمر برای اعلام پر شدن ظرف مورد نظر استفاده می کنند به این ترتیب هیچ هدر رفتی در مواد تولیدی و نیز کار اضافه به وجود نخواهد آمد.

گفتن این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که این ماشین آلات بر اساس نوع عملکرد خود به سه نوع فناوری های دستگاه پرکن مایعات دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که بسته به پیشرفته بودنشان دقت و سرعت عمل کار نیز افزایش می یابد. اگر چنانچه کارخانه شما تولید کننده محصولات متعدد با ویسکوزیته های مختلف است بهتر است از فناوری های اتوماتیکی که برای انواع ویسکوزیته ها طراحی شده اند استفاده کنید.

به عنوان سخن آخر بهتر است بدانید که اهمیت دستگاه پرکن مایعات به حدی است که شما می توانید با صرف هزینه و نیروی کار اندک در مدت زمان معین با دقت بالا و سرعت زیاد بسیاری از محصولات خود را در ظروف مخصوص پر کرده و بسته بندی نمایید بدون اینکه ذره ای از مواد تولیدی تان به هدر رود.

سخن آخر

اگر چنانچه در انتخاب و خرید انواع فناوری های دستگاه پرکن مایعات نظیر دستگاه لیبل زن، دستگاه پرکن آب معدنی، دستگاه ردیف کن بطری، دستگاه بادکن پت  و … برای کارخانه خود دچار سردرگمی هستید و یا قصد آشنایی با فناوری های دستگاه پرکن مایعات را دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان این زمینه در برزین صنعت تماس حاصل نمایید تا با دریافت راهنمایی ها و مشاوره های لازم  و با بررسی تکنولوژی های دستگاه پرکن مایعات مختلف گزینه درست و متناسب با محصول خود را برگزینید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

۸ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مطالب سایت

قالب سازی بطری پت چگونه است؟

قالب‌سازی بطری‌ پت (پلی‌اتیلن ترفتالات) یک فرآیند مهم در صنعت بسته‌بندی است که به منظور تولید بطری‌های شفاف و مقاوم برای نگهداری مایعات و…
قالب سازی بطری پت چگونه است؟
فهرست
.